Dobrý den, prostřednictvím inzerátu jsem dostala nabídku na můj dotaz, zboží jsem zaplatila 5.9.2016, ale zboží mi dosud nebyl doručen - 31.10.2016. Je to soukromá osoba, vím pouze jméno (pokud je pravé), mailovou adresu a č.účtu. Platba byla v hodnotě 45 €. Probíhala velmi řídká mailová komunikace typu: zboží odeslán ... prověřím to ... objednávka byla odeslána ... Je možné nějakým způsobem zjistit majitele účtu? Je nějaký právní dopad na danou osobu, když hodnota nedodaného zboží je tak nízká? Děkuji
Dobrý den, majitele účtu je možné zjistit přes banku příjemce platby. Zjistěte podle IBAN-u příslušnost banky av některé pobočce jejich požádejte o sdělení majitele účtu, nakolik jste omylem zadali špatný IBAN a poslali mu peníze. Banka ho v první řadě vyzve, aby Vám peníze vrátil a když bude výzvu ignorovat, banka Vám sdělí přesnou identifikaci majitele. Zároveň (když budete zjišťovat údaje v bance) Vám doporučuji doručit mu prostřednictvím e-mailu odstoupení od Vaší dohody ohledně dodání zaplaceného zboží a zároveň ho vyzvěte na vrácení předmětné částky v určité lhůtě. Pokud tak neučiní budete moci od něho Vaši pohledávku vymáhat, byť soudní cestou.
Odpověď je podle slovenského práva. Pokud máte zájem o opdověď podle práva českého, napište mi na advokat@akficek.cz.
JUDr. Milan Ficek
advokát
Konzultace
Najděte nejlepší řešení pro Vaši situaci s profesionální právní konzultací.
Chci konzultovatPrávní zastoupení
Důvěřujte mé zkušenosti a nechte mě pomoci s Vaší právní situací.
Potřebuji zastoupitKontrola dokumentů
Chcete se ujistit, že Vaše dokumenty jsou v pořádku? Spolehněte se na moji právní expertízu a získejte jistotu v platnosti Vašich dokumentů.
Chci kontrolu