Dobrý den, kamarádce jsem u Vodafonu zřídila na své jméno paušál a UPC. Ona byla uživatel, já zprostředkovatel. Vše bylo v pořádku, ona vše platila bez problému, až po nějaké době jsem se dozvěděla, že jsem v systému SOLUS. U Vodafonu zjistit, zda je tam nějaký dluh, a částka dělá cca 6500,-. Tvrdí mi, že paušál zrušila po telefonu a platí pouze UPC. Ale telefon zrušený nebyl ní, ale systémem pro neplacení. Je těžké s ní jakkoliv teď mluvit, neodepisuje mi a vymlouvá se. Je naděje, že pokud za ni zaplatím dlužnou částku, tak je ještě od ní uvidím?
Dobrý den, v tomto případě se doporučuji obrátit na advokáta, který s Vámi věc rozebere podrobněji a vybere s Vámi nejlepší řešení.
Nejvhodnější formou řešení z mé strany je, pokud byste nechtěla využít služby advokáta, abyste si sepsala tzv. uznání dluhu. Uznání dluhu upravuje občanský zákoník v ust. §2053 a násl., přičemž jeho výhoda tkví v tom, že v případě nevymožení dlužné částky dobrovolně je považován za hlavní důkaz v případě soudního řízení bez nutnosti dalšího rozsáhlého dokazování o dlužné částce a dlužníkovi.
Pokud by kamarádka nechtěla uznání dluhu podepsat, je nutné považovat toto jednání za odmítnutí zaplacení dluhu, a potom je nutné uvažovat o podání žaloby k soudu. Nejprve by se však měla před podáním žaloby sepsat tzv. předžalobní výzva, která by vyzývala naposledy k dobrovolnému plnění, kterou Vám sepíše každý advokát. Ta je jakýmsi prvním krokem k podání žaloby, aby se jí soud zabýval, neboť je vždy nutné pokusit se o smírné řešení bez přítomnosti soudu.
Dobrý den, mám podepsanou smlouvu o zapůjčení peněz. Pán měl vrátit peníze do konce dubna, ale pořad nemám na účtu ani korunu. Jak mám postupovat? Stále se jen vymlouvá.
Dobrý den, pokud je smlouva o zápůjčce správně sepsána, je platná a je zde právní základ pro vymožení dlužné částky.
Pokud smlouva obsahuje povinné náležitosti, máte doklad o poskytnutí peněz dlužníkovi ( výpis z účtu apod.), je nejprve potřeba vyzvat dlužníka k dobrovolnému plnění před podáním žaloby soudu na vymožení dlužné částky. Pokud ani po této výzvě dlužník dluh neuhradí, bude potřeba vymáhat dlužnou částku podáním žaloby soudu.
Smlouva o zápůjčce by měla minimálně obsahovat:
- Identifikační údaje obou stran (věřitele a dlužníka)
- Specifikace věci, která je zapůjčovaná (peníze, auto, stroj…)
- Hodnota zapůjčené věci (kolik peněz bylo půjčeno)
- Datum, do kdy se má vypůjčená věc vrátit
- Případná výše úroků za zapůjčenou věc
- Sankce z prodlení splácení
- Metodu, kterou budou poskytnuty peníze (hotově, online)
- Místo sjednání
- Podpisy obou zúčastněných stran
Pokud si nevíte rady se sepsáním předžalobní výzvy a s dokládáním potřebných údajů, doporučuji obrátit se na advokáta, který si s Vámi sjedná schůzku, podrobně s Vámi rozebere případ, vyžádá si potřebné dokumenty a výzvu za Vás sepíše, následně může podat žalobu soudu a případně Vás v řízení následně i zastoupit.
Dobrý den, mám takový problém, objednal jsem si přes aplikaci nike kalhoty, které přišli v pořádku ale nevyhovovala mi velikost, tak jsem je vrátil. 13.02.2023 mi přišlo oznámení o zahíjení procesu vrácení objednávky, pak 15.02.2023 mi přišlo oznámení o vrácení peněz v hodnotě 99,99 euro ale tato částka se mi do teď pořád nevrátila, tak bych se chtěl obrátit na vás zda se to dá vyřešit, děkuji a přeji hezký zbytek dne.
Dobrý den,
neuvádíte o jakou aplikaci, resp. eshop šlo. Doporučuji obrátit se s požadavkem přímo na prodávajícího.
V případě, že by Vám prodávající na Váš dotaz neodpověděl a peníze nevrátil, doporučuji se obrátit na Českou obchodní inspekci a podat podnět. Současně písemně vyzvat eshop (společnost, pod kterou je e-shop registrován) o vrácení částky. Dále je možné podat návrh na vydání platebního rozkazu u soudu v místě sídla společnosti (e-shopu).
Obecně platí, že peníze Vám mají být vráceny do 14 dnů. Tuto lhůtu určuje přímo zákon, a to § 1832 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník: "Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady."
Trápi vás "Jak dosáhnout vrácení peněz nebo zaplacení dluhu" a chcete pomoci?

JUDr. Milan Ficek
advokát
Konzultace
Najděte nejlepší řešení pro Vaši situaci s profesionální právní konzultací.
Chci konzultovatPrávní zastoupení
Důvěřujte mé zkušenosti a nechte mě pomoci s Vaší právní situací.
Potřebuji zastoupitKontrola dokumentů
Chcete se ujistit, že Vaše dokumenty jsou v pořádku? Spolehněte se na moji právní expertízu a získejte jistotu v platnosti Vašich dokumentů.
Chci kontrolu