Otázka

Zaplatil jsem za zboží, ale prodejce nic neposlal


Položit otázku
Otázka

Dobrý den, bohužel jsem na bazaru zakoupil sportovní vybavení v hodnotě 1.200,- Kč. Poslal jsem peníze osobě na účet, ale on požadované zboží neposlal a neodpovídá na zprávy ani další výzvy již několik dní, da se tento problém nějak efektivně řešit?

16.01.2025
Odpověď

Dobrý den, v tomto případě máte dvě možnosti - buď se budete domáhat vrácení kupní ceny anebo se budete domáhat zaslání zakoupeného zboží. 

V obou případech je však třeba nejprve zaslat tzv. předžalobní výzvu, ve které dáte oficiální cestou prodávajícímu dodatečnou lhůtu ke splnění povinnosti dobrovolně. Zároveň v této výzvě upozorníte na podání žaloby v případě nesplnění povinnosti. Pokud se tak nestane, budete skutečně muset podat žalobu soudu. 

Třetí možností je v rámci ochrany spotřebitele možné zahájit řízení tzv. mimosoudním způsobem, kdy na stránkách České obchodní inspeke naleznte rady, jak toto řízení zahájit: https://coi.gov.cz/

 

Odpovídá
JUDr. Milan Ficek

advokát

Google hodnocení

4.9


zobrazit 90 recenzí
Facebook hodnocení

4.9


zobrazit 362 recenzí
Odpovídá
JUDr. Milan Ficek

advokát


Online poradna

Máte problém, se kterým chcete pomoci?

Položit otázku

Konzultace

Najděte nejlepší řešení pro Vaši situaci s profesionální právní konzultací.

Chci konzultovat

Právní zastoupení

Důvěřujte mé zkušenosti a nechte mě pomoci s Vaší právní situací.

Potřebuji zastoupit

Kontrola dokumentů

Chcete se ujistit, že Vaše dokumenty jsou v pořádku? Spolehněte se na moji právní expertízu a získejte jistotu v platnosti Vašich dokumentů.

Chci kontrolu
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. 
Další informace